Magazin
 
kezdőlap - Magazin

Kilátás a jövőre - Interjú a No Sugar zenekarral 

Amióta a Panorama Offices támogatásának köszönhetően jelentkeztünk a Cseh Tamás Programra, amit megnyerve elkezdhettünk dolgozni nagylemezünk összeállításán, fogalmazzunk úgy, hogy nagyon felgyorsultak az események. Mikor egy együttesnek van már nagylemeze onnantól kezdik komolyan venni. Egyre több a koncertfelkérés, a médiaban való szereplés. Abban az értelemben mindenképp magasabb szintre léptünk, hogy már az idei nyarat is jól meg kellett tervezni, szervezni, hogy mindehova el tudjunk jutni, úgy, hogy sem a családi életünk, sem a civil munkánk ne “sérüljön”.  

A segítség, amit az irodaháztól kaptunk, lehetővé tette, hogy a pályázat  ránk eső részére fókuszálhassunk. Figyelmünket kizárólag a zenére öszpontosíthattuk. A nagylemez elkészítése, a stúdiózás, garfikai tervezés, fotózás, lemezgyártás és a videóklipp készítésével foglalkozhattunk, míg a Panorama Offices pénzügyi lebonyolítóként minden adminisztratív feladatot felvállalt. 

Amúgy tavaly májusban készítettük el az első kislemezünket, melynek címe Hiszek benned. Ebben az évben a lemez címadó dalával meg is nyertük a Legszebb Erdélyi Magyar Dal díjat, a profi kategóriában. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk  a fellépéseken, ezt igazolta, hogy ugyan ebben az évben elnyertük a Cseh Tamás Program pályázatának a támogatását is. Mivel Erdélyben élünk a pályázaton csak úgy vehettünk részt, ha találunk egy lebonyolító céget, és ekkor lépett a képbe az irodaház. 

Örültünk a segítségnek, hiszen a mi életünkben is fontos szerepe van a segítségnyújtásnak. Lassan már hagyománynak számít, hogy Karácsonykor adunk egy-vagy több koncertet, mely eseménnyel valamely szervezet, vagy alapítvány tevékenységét támogattuk. Nagyon fontosak számunkra is az emberi értékek, így külön élmény volt látni, hogy egy olyan üzleti partnert találtunk, aki az iroda bérlés és saját szolgáltatásai mellett odafigyel a környezetére is. 

Hogyan őrizzük meg frissességünket az év végi rohanásban is?

Beosztástól és munka jellegétől függetlenül bármelyik hónapban előfordulhat az, hogy a feladatok feltornyosulnak és elhalmoz a munka. December mégis valahogy más. Az év vége hangulat Damoklész kardjaként lebeg a fejek felett és láthatatlanul is nyomást gyakorol.

Az üzletben akárcsak a magánléletben a számvetés időszaka lehet ez, ami igencsak fontos. Az éves események átgondolása, a számok és a statisztikák böngészése, a személyes fejlődés és az elért célok áttekintése nem csak visszajelzés az elmúlt időszakról, de előre mutató mérőszám is lehet a jövőbeni tervek megalapozásához.

Ideális esetben az év során heti, havi rendszerességgel az eredményesség követve volt, de az is előfordul sok helyen, hogy a december statisztika hegyek között telik úgy, hogy a mindennapi teendőkkel is haladni kell. 

Mit lehet tennni ilyen esetben?

A fókusz megőrzése érdekében fontos megtanulni átlátni a feladatokat, priorizálni és szükség (valamint lehetőség) esetén delegálni azokat. Számtalan cikk olvasható sikeres emberek technikáiról:

Hogyan legyünk hatékonyak? Hogyan legyünk sikeresek? Hogyan álljunk helyt a hétköznapokban? - és még sorolhatnánk. Sokszor konkrét személyek konkrét megoldásai is napvilágra kerülnek, de jogosan merül vel a kérdés:

Mi az amit ebből én is tehetek magamért?

Gondolataink frissességéért, mentális egészségünk megőrzése érdekében akár egy 10-15 perces gyakorlat is sokat adhat. Optimális esetben a reggeli órákban (ébredést követően), de legalább munkakezdés előtt érdemes elvégezni egy rövid gyakorlatot. A gyakorlat lényege a napi teendők átgondolása. Mi az, amit ma el kell végezzek? Itt nem csak a munkával kapcsolatos feladatokat érdemes átgondolni, de a családdal, magánélettel kapcsolatos teendőket is praktikus felvenni a listára. A gyakorlat során át lehet gondolni, hogy mi az ami igazán fontos, de fontos lehet figyelni a kapcsolódó érzéseket is, mint például a félelem, szorongás, öröm, várakozás. Ez a felkészülés már pár nap gyakorlás után értékes változást hozhat, különösen akkor, ha este is szánunk 10-15 percet a tudatosságra. Az esti gyakorlat lényege áttekinteni a reggel kilistázott és a valóban elvégzett feladatok arányát. Este meg lehet vizsgálni, hogy hogyan álltunk helyt egy-egy nehezebb helyzetben és le lehet vonni a tanulságot azzal kapcsolatban is, hogy mi az, amit másképp kellene/kellett volna csinálni. Ez a 2x15 perces rutin nem csak rendet tud tenni a hétköznapokban, de segít az önismeretben és a személyes fejlődésben is.

Hogy miért fontos a tisztánlátás és az önismeret a munka világában és az üzleti életben?

A személyes képességeinket felmérve meg tudjuk határozni, hogy mi az amire képesek vagyunk és mi az, ami már sok lenne. Az üzleti életben is célszerű felmérni az optimális terhelés szintjét, a vállalható kockázatot, esetleg a fejlesztések irányát. Az év végi összegző statisztikák elemzése, a trendek megfigyelése és a következő évi célok meghatározása egyaránt fontos, tanulságos lehet.

A tervezés tehát nem csak év végén praktikus, de az üzleti élet mellett a személyes fejlődésben is segítség lehet.

Miért lesz hatékonyabb a munkavégzés egy jól kialakított irodatérben?

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy mik a tökéletes iroda jellemzői, mi támogatja a hatékony és kiegyensúlyozott munkavégzést. Tudta például, hogy egy cég teljesítményére még az is mérhető hatással van, hogy milyen színűre festik az iroda falait?

Az ideális munkakörnyezet kérdésköre, ha leegyszerűsítjük a helyzetet, két oldalról is megközelíthető.

Az egyik oldal a munkavállaló része. Bármennyire is nehéz megtalálni a tökéletes munkaerőt, fontos szem előtt tartani, hogy egy elhivatott és szakmailag is jól kvalifikált kolléga hosszú távon sokkal többet ad a cégnek még akkor is, ha magasabb a fizetés igénye, mint egy közepesen kvalifikált, esetleg kevésbé motivált társa.

A másik oldalon ott van a megfelelően kialakított irodai környezet és a cég által biztosított értékek. A hatékonyság és az egészségmegőrzés szempontjából is fontos a munkaállomások ergonómikus kialakítása, de azzal is kedvezhet kollégáinak, hogy elérhetővé tesz alapvető kényelmi funkciókat, mint például parkolási lehetőség, irodai büfé vagy közeli étterem, sportolási lehetőségek, vagy támogató rendszerek kialakítása.

Az ergonómia mellett egy modern vezető vagy cégtulajdonos számára fontos lehet az is, hogy környezetbarát megoldásokat alkalmazzon az általa bérelt iroda üzemeltetője, sőt a saját céges kultúra szerves részeként is megjelenhet a környezettudatos működés és az emberi értékek tisztelete.

Miért fontos a személyes és a környezeti részletekre figyelni?

Azért fontos figyelmesnek maradni, mert akármilyen megközelítésből forgatjuk a kérdéskört, emberekkel dolgozunk, és az ember nem csak munkára lett teremtve. Ahhoz, hogy tartósan sikeres és hatékony legyen egy vállalkozás, oda kell figyelni azoknak az igényeire is, akik lehetővé teszik a működést. Fontos a természetes fény, a kényelmesen kialakított munkaállomás, a hosszú távú értékteremtés és az egyéni igények figyelembe vétele is. Nem csak a fizikai környezet lehet meghatározó. A munkaerő megtartásában a motivációs programok, a tudás fejlesztése és a társasági események egyaránt fontosak lehetnek.

A Panorama Offices csapataként egy évtizede folyamatosan figyelünk és tanulunk azért, hogy ügyfeleink számára mi is értéket adhassunk.

Az elmúlt 10 évben rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk a hatékony munkahelyi környezet elérhetővé tételétől az optimális épületgazdálkodás megvalósításáig.

Célunk, hogy kényelmet, biztonságot adjunk és olyan környezetet biztosítsunk partnereink részére, ahol sikeres és örömteli a munkavégzés. Minden évben fejlesztünk, „zöldülünk”, de a technikai paraméterek mellett rendezvényeinkkel támogatjuk az üzleti kapcsolatok kialakítását is, illetve odafigyelünk arra is, hogy a városban megrendezett eseményeket is segíthessük szponzorizációinkkal.

Szerencsés egybeesés, hogy a Panorama Offices anyavállalata, a holland Snoeks Automotive is éppen idén ünnepel egy jelentős évfordulót: a vállalat 60. születésnapját.

A szakemberek sok éves, évtizedes munkájának legértékesebb gyümölcse mindkét esetben a felhalmozott szellemi tőke: a tudás, hogy milyen problémákat tudunk a legjobban megoldani, hogyan elégíthetjük ki a hozzánk fordulók akár különleges igényeit is adott esetben. 

Elérhetőségeink

info@panoramaoffices.hu

tel: +36-22/780-000

cím: 8000 Székesfehérvár Rákóczi u. 1.


2015 © panoramaoffices.hu